Podczas Wystawy Samochodowej we Frankfurcie, Volkswagen zaprezentował studyjny model nowego Golfa Sportsvan. Auto pomimo swojego podobieństwa do hatchbacka jest większe i łączy w sobie zalety klasycznego Golfa oraz wykazuje pewne podobieństwo z Sharanem.
Dotychczasowe standardy techniczno-wizualne to jednak zaledwie podstawa. Rodzinny wariant Golfa Sportsvan zadziwia nowościami i znaczącymi ulepszeniami, które mają na celu podniesienie komfortu podróżujących oraz w dużym stopniu poprawieniu poziomu bezpieczeństwa. Niemiecki producent już we wcześniejszych wersjach wypuszczanych przez siebie na rynek motoryzacyjny dbał o praktyczność modeli posiadających charakterystycznie podwyższony dach. Teraz natomiast postanowił wyjść krok do przodu, wzbogacając proponowaną opcję o parę właściwości dynamicznych. Co takiego będzie zupełną nowością?
Po pierwsze, warto nadmienić, że rozstaw osi będzie większy o dokładnie dziesięć centymetrów, a więc ma wynieść 2685 mm. Długość karoserii to z kolei 4,33 metra, zaś wysokość 1,8- metra. Wydłużony jest zwis tylny, z kolei przedni jest nieco krótszy. Z klasycznym Golfem ma natomiast sporo wspólnego w kwestii wyposażenia wnętrza. Na interior sportsvana składa się przede wszystkim ekran dotykowy, który jest zwieszony trochę wyżej niż w klasyku. Inne są niemal całkowicie kształty wlotów powietrza. Gabarytowo większe zaprojektowano też schowki w drzwiach. Pozostałe elementy wydają się być z kolei do złudzenia podobne, jak nie niemal identyczne jak w Golfie. Jak wskazuje na to już sama zapowiedź modelu – ten wariant ma być typowo rodzinny. Jak przystało na profil vana jest to samochód wyjątkowo przestronny, ale warto podkreślić, że nie aż tak bardzo rozbudowany jak standardowy van. Pod względem stylistyki jest czymś pośrodku między Golfem oraz Sharanem. Od zwykłego vana dzieli go jednak nie tylko mniejsza rozmiarówka, ale także opadająca linia dachu i tylnej szybkie, która znajduje się nieco pod kątem. W celu zapewnienia maksymalnej funkcjonalności, pojazd został zaprojektowany tak, aby był szczególnie wygodny w przypadku podróżowania nim kilku osób. Przykładem tego jest między innymi możliwość przesunięcia tylnego siedzenia o praktycznie 18 centymetrów, a to daje sposobność wydzielenia kolejnych 50 litrów na powierzchnię bagażnika. W zasadzie ogólna pojemność maksymalna auta jest spora, bo wynosi od 498 do 1512 litrów.
Zgodnie z zapowiedziami ten typ Golfa pojawi się w połowie roku 2014. Do dyspozycji będzie kilka wariantów silnikowych, a dokładniej motory napędzające na benzynę wynosić mają moc 85, 110, 125 oraz 150 KM. Do tego dochodzą opcje dwóch turbodieselów – 110 i 150 KM. Na chwilę obecną nie są natomiast znane szacowane za sportsvana stawki cenowe.