Nowy Volkswagen Golf Variant to wszechstronny i użyteczny niemiecki konkurent Toyoty Auris Turing Sports, Opla Astry Sports Tourer oraz innych samochodów tego segmentu. Nowy model jest sportowy oraz wyjątkowo dynamiczny.
Początki tej generacji aut przypadły jakieś dwadzieścia lat temu. Pierwsza wersja charakterystycznego modelu Golfa Variant sprzedała się w około 1,8 mln sztuk! Było to sporo, zwłaszcza, że cena jak na owe czasy była dość wygórowana. Teraz na rynek wkroczyła kolejna opcja klasyka, którą określić można, jako wszechstronną. Dlaczego przypisuje się mu taką właściwość? Otóż pojazd ten stanowi swego rodzaju motoryzacyjny złoty środek, będący połączeniem z jednej strony dynamiki, a z drugiej oszczędności w zakresie zużycia paliwa. Niczego sobie jest także sfera wizualna. Producenci dołożyli wszelkich starań co do tego, aby bagażnik auta został sporo powiększony. Patrząc na parametry techniczne cechujące jego poprzednika, mowa tu o pojemności aż 100 litrów większej, czyli wynoszącej dokładnie 605 litrów a nie jak miało to miejsce dotychczas – 505 litrów. Po zdemontowaniu tylnych siedzeń oraz biorąc pod uwagę załadunek pod sam dach pojemność Golfa Variant to aż 1620 litrów. Dodatkowo niebanalna, zaś wyjątkowo skrupulatnie przemyślana jest też specyficzna stylistyka pojazdu. Nietuzinkowo prezentuje się także szeroki wachlarz dostępnych systemów wspierających kierownicę.
Charakteryzując ten model, nie można pominąć również walorów nadwozia. Jego wyprofilowanie jest wręcz doskonałe i swą precyzją przypomina stylistykę Golfa Hatchbacka. Koncentrując się na kształcie auta, można bez wątpienia dostrzec, że jest to model wyjątkowo zgrabny, to jest bardzo smukły i zaprojektowany, jako typowe auto sportowe. Przez drobne szczególiki staje się także ekskluzywne, a na pewno bardziej luksusowe aniżeli jego poprzednik. Uwagę wybrednych kierowców zwrócić powinno wyposażenie w system Start-Stop, co umożliwia samoistne zatrzymywanie się pojazdu w sytuacji, gdy auto jest w bezruchu, a mianowicie przed światłami czy w zatorze. To także pierwszy kombi w historii wszystkich wzorów tej kategorii, który ma wielokolizyjny hamulec. To oznacza, że w razie ewentualnego zderzenia, auto hamuje automatycznie. Dzięki temu zmniejszana jest energia kinetyczna. W skład „bajerów” zaprezentowanych w Golfie Variant wchodzą między innymi elektroniczny program stabilizacji toru jazdy, czyli ESC, system klimatyzujący, siedem poduszek powietrznych, radioodbiornik posiadający pięciocalowy ekran dotykowy TFT, poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, system dający sposobność łatwego utrzymywania pasa ruchu Lane Asist, system pozwalający na samoistne rozpoznawanie znaków drogowych, asystent parkowania Park Asist Front Asisti tempomat automatyczny ACC.
Zainteresowani nabyciem Golfa Variant mają do wyboru kilka generacji motorów napędzających, a mianowicie wariant benzynowy proponuje silnik o mocy 85 KM, 105 KM, 122 KM oraz 140 KM. Wysokoprężne osiągają natomiast moc 90 KM, 105 KM oraz 150 KM. Patrząc na to, jaka jest opcja silnikowa, Volkswagen przewidział dwa typy skrzyni biegów – pięciobiegową oraz sześciobiegową. Warto również wspomnieć o aspekcie wagowym. Pojazd jest lżejszy niż jego poprzednia wersja o około 100 kg. Ponadto nie zdarzyło się jeszcze, aby ten model został przewidziany również w postaci eko, czyli jako oszczędny wariant TDI BlueMotion. Moc 81 kW/110 km w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów wymaga zużycia wyłącznie 3,3 litra paliwa na dystansie 100 km. Co za tym idzie, emisja CO2 – 87 g/km. Tak opłacalnej pod względem ekologicznym opcji Golfa jeszcze nie było.