Nowa generacja Volkswagena Golfa została już wypuszczona na rynek. Zamówienia „siódemki” wystartowały. Za model z silnikiem 1.2 TSI – 85 km należy zapłacić już od 60 500 zł a więc kilkaset złotych mniej niż miało to miejsce przy cenie poprzedniej wersji. Do salonów kolejna odsłona niemieckiego koncernu dotrze zgodnie z zapowiedziami w drugiej połowie października.
Cechą charakterystyczną wyróżniającą ten model jest specjalny tryb rekuperacji oraz mechanizm Start – Stop. Do tego nie zapomnijmy również o oszczędności, przejawiającej się w mniejszej emisji CO2 oraz redukcji zużycia paliwa. Jeżeli chodzi natomiast o parametry silnikowe to wyróżnić należy motory napędzające benzynowe TSI z turbodoładowaniem oraz wtryskiem bezpośrednim, z czego jednostka 1.2 TSI potrzebuje do zużycia 4,9 l na 100 km z kolei opcja wyposażona w mechanizm odłączania cylindrów ACT – 4,8 l na 100 km. Dodatkowo w ofercie przygotowano także wersję z silnikiem wysokoprężnym i turbodoładowaniem oraz bezpośrednim tryskiem o mocy 105 km, którego zużycie jest znacząco mniejsze, bowiem wynosi 3,8 l na 100 km oraz o mocy 150 km przy zużyciu 4,1 l na 100 km. Istotnym elementem tej generacji jest ogromna solidność i precyzja produkcji. W procesie wytwórstwa zastosowano stal nierdzewną, co pozwoliło na dużą poprawę wytrzymałości. Ponadto zmniejszeniu uległ też ciężar pojazdu – niemal o 100 kg w porównaniu do „szóstki”. Warto także wspomnieć o trzech liniach wyposażenia – Trendline, Comfortline oraz Highline, ESC – Electronic Stability Control, systemie radiowym mającym pięciocalowy ekran dotykowy TFT, siedmiu poduszkach powietrznych, multikolozyjnym hamulcu czy klimatyzacji Climatic i wielu innych bajerach tego modelu.
Poniżej przedstawiamy aktualny wykaz cen obowiązujących za nowy model Golfa (podane zostały stawki PLN z VAT):
GOLF 3-DRZWIOWY
- 1.2 TSI 85 KM (63 kW), BlueMotion Technology,5 biegowy – 60 590 (Trendline)
- 1.2 TSI 105 KM (77 kW), BlueMotion Technology, 6 biegowy – 64 090 (Trendline), 67 590 (Comfortline)
- 1.2 TSI 105 KM (77 kW), BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa – 75 490 (Comfortline)
- 1.4 TSI 122 KM (90 kW), BlueMotion Technology, 6 biegowy – 70 490 (Comfortline), 74 590 (Highline)
- 1.4 TSI 122 KM (90 kW), BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa – 78 390 (Comfortline), 82 490 (Highline)
- 1.4 TSI 140 KM (103 kW), BlueMotion Technology, 6 biegowy – 73 690 (Comfortline), 77 790 (Highline)
- 1.4 TSI 140 KM (103 kW), BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa – 81 590 (Comfortline), 85 690 (Highline)
- 1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), BlueMotion Technology, 5 biegowy – 74 090 (Trendline), 77 590 (Comfortline), 81 690 (Highline)
- 1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa – 85 990 (Comfortline), 90 090 (Highline)
- 2.0 TDI CR DPF 150 KM (110 kW), BlueMotion Technology, 6 biegowy – 91 490 (Highline)
- 2.0 TDI CR DPF 150 KM (110 kW), BlueMotion Technology, DSG, 6 stopniowa – 99 390 (Highline)
GOLF 5-DRZWIOWY
- 1.2 TSI 85 KM (63 kW), BlueMotion Technology,5 biegowy – 61 170 (Trendline)
- 1.2 TSI 105 KM (77 kW), BlueMotion Technology, 6 biegowy – 65 270 (Trendline), 68 770 (Comfortline)
- 1.2 TSI 105 KM (77 kW), BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa – 76 670 (Comfortline)
- 1.4 TSI 122 KM (90 kW), BlueMotion Technology, 6 biegowy – 71 670 (Comfortline), 75 770 (Highline)
- 1.4 TSI 122 KM (90 kW), BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa – 79 570 (Comfortline), 83 670 (Highline)
- 1.4 TSI 140 KM (103 kW), BlueMotion Technology, 6 biegowy – 74 870 (Comfortline), 78 970 (Highline)
- 1.4 TSI 140 KM (103 kW), BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa – 82 770 (Comfortline), 86 870 (Highline)
- 1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), BlueMotion Technology, 5 biegowy – 75 270 (Trendline), 78 770 (Comfortline), 82 870 (Highline)
- 1.6 TDI CR DPF 105 KM (77 kW), BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa – 87 170 (Comfortline), 91 270 (Highline)
- 2.0 TDI CR DPF 150 KM (110 kW), BlueMotion Technology, 6 biegowy – 92 670 (Highline)
- 2.0 TDI CR DPF 150 KM (110 kW), BlueMotion Technology, DSG, 6 stopniowa – 100 570 (Higline)