W szóstej z kolei generacji Golfa, wypuszczonego na rynek w 2008 roku jego producenci ulegli modzie eko. Wprowadzono system START-STOP, który gasi silnik stojąc w miejscu, a więc zawsze przed światłami, na postoju czy w korkach.
Volkswagen Golf uznawany jest od lat za jeden z pojazdów, który jest najchętniej kupowanym przez konsumentów z całej Europy. Wśród szczególnie zachwalanych wariantów znalazła się „szóstka”, która cechuje się połączeniem tradycyjnej koncepcji Golfa z nowościami technologicznymi. To innowacja i krok do przodu jeśli chodzi o kwestię wygody i praktyczności podróżujących. Co wyróżnia owy model? Po pierwsze warto stwierdzić, że wariant ten wykazuje pewne wspólne cechy ze sportowym scirocco, a mianowicie chodzi o specyfikę linii przetłoczeń karoserii. Są one wyraziste i mocno zaostrzone. Podobnie zbliżone wizualnie okazują się także w obu opcjach motoryzacyjnych przednie światła. Docenione przez klientów zostały też lampy tylne, jakie opracowano w technologii diodowej LED. Seria ta wyposażona jest też w system siedmiu poduszek powietrznych a nawet w airbag kolanowy. Do tego dochodzą właściwie opracowane zagłówki mające zabezpieczać głowę oraz czujnik sygnalizujący o niezapięciu pasów nie tylko przez kierowcę i pasażera obok, ale także przez jadących z tyłu.
Bajerami, które zachęcają do zwrócenia na Golfa VI szczególną uwagę są między innymi DCC a więc najlepszej klasy system elektronicznej kontroli amortyzacji czy też tempomat posiadający laserowy radar, dający sposobność utrzymania nieryzykownego dystansu między kolejnym pojazdem – ACC. Do tego nie można nie wspomnieć o kamerach pozwalających na proste parkowanie oraz komplecie sensorów. Warty wyszczególnienia jest też system Start-Stop, który samoistnie wprowadza samochód w bezruch, zatrzymując pracę silnika przed światłami. By go uruchomić na nowo wystarczy wcisnąć gaz.
Dla patrzących nie tyle na atrakcje technologiczne i nowości wizualne, ale zwłaszcza na stan techniczny również przygotowano sporo ciekawych właściwości. Najpierw omówmy kwestię silnika – ma być oszczędny, bo jego zużycie ma być o niemal 30 procent mniejsze niż wcześniejszych modeli. Motory napędzające na benzynę to 1.4/80 km, 1.6/102 km, 1.4 TSI/122 km oraz 160 km. Co do turbodieseli to z kolei pionierskie będą wtryski bezpośrednie Common Rail, które zastąpią pompowtryskiwacze. Dzięki temu jazda będzie ekonomiczniej i cicha. Do dyspozycji przedstawiono następujące wersje – 1.6 TDI 90 km oraz 105 km i 2 l TDI – 110 km, 140 km oraz 170 km. Czas potrzebny na dojście do setki to dokładnie 11,3 s.
Generację szóstą sukcesywnie produkowano w okresie od roku 2008 do 2012. Pomimo wstępnych projektów, udało się przygotować premierowy pojazd tej kategorii dwa lata przed planowanym terminem. Powodem tego było prawdopodobnie słabe zainteresowanie wcześniejszym wariantem, to jest Golfem V.