Nowy Golf GTD

gtdW czasie najbliższego międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie zostanie zaprezentowany Golf GTD, który będzie najnowszą wersją sportowego Golfa z silnikiem TDI o pojemności dwóch litrów oraz mocą maksymalną sięgającą 184 km.
Prezentacja wariantu VW Golfa GTD odsłoni wszelkie nowości technologiczne, jakie ukazane zostaną wkrótce przez Volkswagen. Czym marka zaskoczy tym razem? Po pierwsze, będzie to pojazd charakteryzujący się w miarę racjonalnym zużyciem paliwa, po drugie cechować go mają właściwości typowe dla modelu sportowego, zwłaszcza, jeżeli chodzi o kwestię osiągów. Generalnie pierwszy Golf GTD wyposażony w wysokoprężną jednostkę napędzającą z turbodoładowaniem oraz zgrabną, opływową sylwetką pojawił się w roku 1982, wprowadzając na ówczesny rynek motoryzacyjny coś świeżego i zupełnie nowego. Była to prawdziwa innowacja w dziedzinie kompaktowych pojazdów dysponujących silnikiem diesla. Od tego momentu minęło wiele czasu i producentowi udało się opracować na tyle zaawansowaną koncepcję, która bez wątpienia zaskoczy.
Planowany do przedstawienia zwolennikom motoryzacji jeszcze w roku bieżącym, najnowszy Golf GTD ma powstać w ścisłym związku z VII generacją Golfa. Jak wynika z dotychczasowych informacji, będzie to niewątpliwie najsilniejszy pojazd GTD w całej historii. Przesądzać o tym ma kilka istotnych aspektów, a przede wszystkim czterocylindrowy silnik TDI 2,0, którego moc ma dochodzić równo do 184 km. Warty wyróżnienia jest także moment 380 Nm oraz prędkość maksymalna wynosząca 230 km/h. Do standardowej „setki” wóz dojdzie w niespełna 7,5 sekundy!
Poza samym rewelacyjnym stanem technicznym, nowy Golf FTD ma się wybijać także nietuzinkową stylistyką. Odznaczać go mają z pewnością przyciemnione światła diodowe – tylne oraz także diodowy system oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Do tego, efekt elegancji uzyska się za pośrednictwem chromowanej końcówki rury wydechowej. Uwagę zwróci też typowo sportowe zawieszenie, 17-calowe obręcze GTD z oponami 225/45 i charakterystyczny spojler znajdujący się na krawędzi pokrycia dachowego.
Jak przystało na wzorcowe GTD, interior auta także jest sportowy. Świadczyć mają o tym powleczone materiałem w kratę Clark siedzenia oraz specyficznie wyprofilowana kierownica. Poza tym, rezultaty opływowości uzyskano poprzez zaprojektowanie oryginalnych nakładek na pedały i zastosowanie czarnej podsufitki. Kolejnym walorem wizualnym będą także stalowe podpórki pod nogi odporne na działanie rdzy. Volkswagen zatroszczył się o najdrobniejsze detale, aby nowy Golf idealnie wpisał się w grono GTD. O owej precyzji świadczy nawet specjalnie wymyślona gałka zmiany biegów czy wyświetlacz komputera pokładowego, który dysponuje logo GTD. Z pewnością w oczy uważnego kierowcy rzucą się również dekoracyjne listwy. Dowodem na postęp technologiczny jest też system oświetlenia Ambient oraz radio Composition Touch. Projekt uwzględnił oczywiście automatyczną klimatyzację i co ciekawe – inteligentny mechanizm wyczuwający zmęczenie prowadzącego pojazd. Auto ma mieć bi-ksenonowe reflektory oraz tempomat.
Do oficjalnej premiery nowości w ofercie Volkswagen pozostało trochę czasu, ale mimo wszystko są już przecieki dotyczące należnych stawek cenowych za tego rodzaju pojazd. W Niemczech model dystrybuowany będzie prawdopodobnie za 29 350 euro. Zamówienia mają być zbierane już od maja. Na rynkach Starego Kontynentu świeże egzemplarze zawitają w czerwcach 2013.